• ...

Renault 19 galinio tilto modifikavimas

Turbūt niekam ne paslaptis, kad R19 ir ne tik mėgsta lūžti galinio tilto torcioniai. Specialistai sako, kad tai atsitinka jei laiku nepakeičiami susidėvėję sailentblokai. Pasėdus arba susidevėjus gumoms gaunasi neteisingo kampo laužimas torsiono strypams ir tada tenka pasiieškoti kito tilto, nes suremontuoti jį atsieina gerokai brangiau. Torcionų strypų niekas išskyrus oficialius atstovus nesiūlo ir kaip taisyklė pas oficialų Renault atstovą kainos būna didokos.

Minčių apie galinio tilto perdarymą - spyruoklių įmontavima buvo ir anksčiau, bet kažkaip kantrūs tiltai papuolė ir ši problema su savo sprendimu taip ir liko tik galvoje. Bet taip susiklostė, kad prieš pusmeti įsigijau Renault 19 Shamade. Keisdamas ratus pamačiau neįprastą vaizdelį - galiniai amortizatoriai su spyruoklėmis!!! Vadinasi tai įmanoma. Tada pradėjau domėtis kas ir kaip ir išsiaiškinau, kad Renault 21 Nevada variantas turi labai pnašius amortizatorius, tik jie būna sustiprinti spyruoklėmis. Deja pasidžiaugęs pusmetį turėjau parduoti savo darbini shamade, teko rinktis - parduoti ar ir toliau leisti savo 16V rudyti kieme :( Nusprendžiau pasilikti 16V. Ir po menesiuko antrą kartą lūžo jo galinis tiltas. Štai ir proga įsaiškinti kas ir kaip ten su tais amortizatoriais.

Meharyje užsisakiau paskutinius tuo metu Lietuvoje buvusius R21 Nevada amortikus (parduotuvės kaina yra ~145Lt už vieną amortizatorių, galima užsisakyti jei neturi vietoje), susiradau sveiką tiltą ir nuvažiavau pas kolegą Vidulį i garažą. Kas gavosi, galite pamatyti nuotraukose.

R21 Nevada amortizatoriai yra trumpesni, turi trumpesnę eigą ir skiriasi viršutinis tvirtinimas - ant amortizatoriaus strypo yra užpresuota kilpa. Perdaryti iš kilpos i strypą galima įvairiai. Mes tai padarėme taip: susiradome vamzdžio gabalą, tokio diametro, kad viršutinė kilpa lystų į vidų. Tada atsipjovėme toki vamzdžio gabalą, kokio reikia, jį šiek tiek suplojome (buvo truputis vietos, diametras buvo kiek per didelis). Tada persigrežėme jo sienas taip, kad iš apačios įkišus amortizatoriaus kilpą būtų galima užkišti varžtą. Pusė darbo buvo padaryta, beliko tiktai, vamzdžio gale prisivirinti strypa/varžtą, kuris atstos amortizatoriaus galą (štoką). Tam tikslui susiradome pora varžtų su plačiomis galvomis (mažiau virinti reikės). Suvirinome, perkištą per kilpą ir vamzdį varžtą gerai suveržėme. Liko tiktai viską surinkti ir išbandyti.

Atsiliepimai. Galas tapo gerokai standesnis, bet nėra labai įkyriai kietas, važiuoti galima. Galo aukštumą galima koreguoti, nesunkiai išeitų nuleisti apie 1cm.

Problemos. Prie amortizatoriu, nebuvo jokių apsauginių gumų, tai teko šiek tiek improvizuoti - apsaugos padarytos is Sprite 1,25l butelio plasmasės :) Laikosi, saugo, šiek tiek skleidžia garsų, bet kiek prisimenu savo darbinį shamade jame buvusios orginalios apsaugos irgi skleidė garsus, tai nepergyvenu smarkiai.

Galimos problemos. Berašydamas šį straipsnį pagalvojau, kad apatiniam amortizatoriaus tvirtinimui dabar yra gerokai didesnis apkrovimas :) Kas vežiosite stambius krovinius susimastykite apie tai. Ant apatinio R21 amortizatoriaus galo buvo įdomi metalinė įvorė - išsikišusi į lauką apie 2cm. Manau, kad gali taip būti, jog ji atlieka papildomos atramos vaidmenį, jei įsikiša į tilto konstrukciją. Deja pas R19 šitokios galimybės nėra, todėl dedant viską į vietą teko ją pripjauti dėl vietos stokos - jei ją palikčiau, amortizatoriaus spyruoklė liestusi į vidinę arkos pusę.

Keletas foto

 

Autorius: Monas_

 < Atgal    Į viršų ^