• ...

Renault 19 16V amortizatorių atraminės lėkštės

Skaudi tema daugeliui šito bolido savininkų... Jeigu tau dar neskilo jos, tai suskils.. kadangi metalas nėra amžinas, o Lietuvos keliai - ne autobanai.. Pagrindiniai simptomai pasireiškia keistais garsais važiuoklės dalyje (amortizatoriuose, atraminiuose guoliuose, pradeda sunkiau sukiotis vairas, per duobes jaučiamas bildėjimas amortizatoriuje ir kt..) nepakeitus laiku atraminių lėkštučių, bei toliau važinėjant galite netekti pvz.: naujų ratų guolių, atraminių guolių, dėl kurių išsibels šarnyrai traukių antgaliai ir visa kita važiuoklėje. Visa tai skaudžiai atsies jūsų piniginei.


Kaip patikrinti ar pas mane suskilusios atraminės lėkštės?

Atidarius variklio dangtį, ir pažiūrėjus į kelmus (kur stovi amortizatoriai) dienos šviesoje arba su kokiu nors apšvietimu matysis lėkštės ir jei jos yra skilusios arba trūkusios iš karto pastebėsite. Galima pabandyti paspaudinėti vieną, kitą amortizatorių ir stebėti ar įtrūkimas smarkus.


Ką daryti jeigu viena/abi lėkštutės yra skilusios?

Vienintelis ir išbandytas variantas keisti lėkštutes į modifikuotas (tvirtesnio metalo ir beveik 2 kartus storesnio).


Ar apsimoka virinti skilusią lėkštutę?

Mano nuomone neapsimoka, kadangi tai jau buvo išbandyta keleto "klubiečių" ir šis variantas nepasiteisino. Asmeniškai man virinimas laikė vos dvi savaites.


Kiek kainuoja naujos atraminės lėkštutės ir kur jų rasti?

Naujų lėkštučių pardavime nera niekur, bet pvz: EOLTAS, SOSTENA gali jas užsakyti, tačiau kaina truputėli kandžiojasi.. ~500lt/vnt.


Kur galėčiau įsigyti modifikuotas lėkštes?

Šiuo klausimu reiktu kreiptis į : POFKE , Monas_ arba žiūrėti forume temą: "16V atramines lekstes remontas"


Kas galėtu pakeisti atramines lėkštutes?

Tai galima padaryti ir pačiam, bet jeigu neturi, nei įrankių, nei vietos remontui, gali kreiptis pagalbos į mūsų klubo Garažiuką pas kolegas thermo ir Raimondeli.


Toliau matysite modifikuotų lėkščių keitimo operaciją su keletą nuotraukų

1. Išėmus atraminę lėkštę reikią nugręžti, nukalti, nupjauti gan kieto metalo kniedes:

2. Nauja modifikuota atraminė lėkštė

3. Nugręžus kniedes, kokiu nors plokščiu daiktu (atsuktuvu, kaltu) atskiriame metalinį lėkštės dangtelį nuo visos lėkštutės korpuso:

4. Smailiu įrankiu, tokiu kaip vinis iškalame likusias korpuse kniedes.





5. Išimame seną lėkštę su visa guma (atsuktuvu, peiliu).





6. Taip atrodo sena, bei nauja atraminė lėkštutė:





7. Kadangi modifikuota lėkštė neturi gumos, ją reikia nusiimti nuo originalios. Pastarojoje guma originaliai būna priklijuota (išlieta) prie metalo, todėl gali kilti keblumų ją nuimti. Tam reikalui naudojau peilį/skalpelį tinka bet kas, kas pjauna gumą. Pas kai kuriuos bolidų savininkus originalios lėkštės jau buvo virintos, todėl nuo karščio guma atšokusi nuo metalo ir ją nuimti nėra didelių problemų.



8. Originalios lėkštutės storis..





9. Išvalome lėkštės korpusą, kad geriau priglustu nauja lėkštė su guma, bei metalinis žiedas, kuris laiko ją.



10. Uždedame gumą ant naujos detalės (galima naudoti truputi tepalo, kad lengviau užsidėtu ir nesuplyštu guma dedant ;).





11. Surinktos lėkštutės vaizdai:





12. Surenkant lėkštutę, būtinai reikia atkreipti dėmesį į modifikuotos detalės kampą. Taip pat prisukant laikančiąją detalę (metalinį žiedą, kuris prispaudžia lėkštutę) galima naudoti varžtelius 5mm arba plienines kniedes.




Iškilus kokiems nors klausimams, prašome kreiptis forume, temoje
"16V atramines lekstes remontas".

                         

< Atgal    Į viršų ^

 

Teksto autoriai:
rwt, Monas