KaBa » Ket, 2007-Rgs-27 13:21
...apie tą patį
arba tuningas ir stailingas (hmmm… ir gaidingas)
Jau atrodo visi Lietuvoje ėmė suprasti skirtumą tarp tuningo ir stailingo. Niekas (tiksliau - joks save gerbiantis automėgėjas) nevadina užstailintos mašinos tuninguota, jei ji tokia nėra. Tam, kad skaitytojai nelabai susipažinę su specifika suprastų apie ką kalbama - trumpai pakartosim.
Automobilių tuningas - nuo angliško žodžio (to) tune - reguliuoti, derinti, nustatyti. Šis žodis reiškia automobilio savybių optimizavimą tam, kad automobilio vairavimas teiktų didesnį malonumą. Tuo tikslu didinama variklio galia, keičiamos pakabos dalys, stabdžiai, kartais naudojami tam tikri aerodinaminiai priedai.
Stailingas gi - nuo angliško style - stilius, mada, fasonas. Turimas omenyje automobilio išvaizdos pakeitimas siekiant išskirti savo automobilį iš kitų analogiškų automobilių bei bendro eismo srauto.
Gan ilgai stailingas buvo laikomas tuningu (tiesa sakant dar ir dabar žmonėms nesidomintiems automobiliais žodis tuningas asocijuojasi su bamperiais, slenksčiais ir keturaukščiais sparnais). Tai nėra taip jau nuostabu, turint omenyje, kad tas pats elementas (pvz. modifikuotas priekinis bamperis ar spoileris ant bagažinės dangčio) gali būti tiek tuningo tiek stailingo elementu…
Bet grįžtant prie temos. Kaip jau minėta, dabar jau matyt labai retas automėgėjas painioja šias sąvokas. Bet galima pastebėti, kad atsiranda kita įdomi tendencija - reiškinys, kuris nesant geresnio įvardinimo gali būti įvardintas gaidingu. Kas gi tai yra?
Gaidingas - nuo lietuviško žodžio paukshtys. Tai yra automobilio aplipdymas plastmasėmis belenkaip. Svarbus atsakyti yra klausimas, kuo ši sąvoka (ir ja dezignuojama veikla) skiriasi nuo sąvokos stailingas? Esminis skirtumas būtų tame, kad jei kalbame apie stailinga, tai kalbame apie style t.y. tam tikrą stilių, detalių visumą, kuri sudaro bendrą (pageidautina skoningą ir gražų, bet bent jau vientisą ir išbaigtą) vaizdą. Tuo tarpu gaidingo atveju toks reikalavimas nekeliamas - dar daugiau - išgaidinta mašina tiesiog būtinai turi atrodyti baisiai, eklektiškai, neskoningai bei nestilingai.
Atrodytų keista, kad kažkam gali šauti į galvą užsiimt tuo… Bet taip nėra. Ši "automobilių tuningavimo kryptis" Lietuvoje kuo toliau tuo labiau populiarėja įgaudama tiesiog geometrinės progresijos pagreitį. Gaidingo mėgėjai paprastai nurodo du esminius argumentus už gaidingą: pirma, geriau automobilis yra išgaidintas, negu jam nieko nepadaryta; antra, noras, kad pavydėtų kiti - tie kurie tariamai neturi pakankamai pinigų tam, kad išgaidintų savo automobilį kaip tikri gaidingo meistrai.
Beje, nederėtų painioti gaidingo taip pat ir su raisingu. Raisingas (rice boy'jų hobi) irgi yra mašinos aplipdymas plastmasėmis - tačiau jis turi tikslą - automobilis turi atrodyti greitas. Gaidingo atveju nėra keliamas ir šis reikalavimas.
Apibendrinant reiktų reziumuoti, kad gaidingas, kiek yra įmanoma spręsti šiuo metu, yra pats perspektyviausias automobilinis hobi, sudarantis galimybes siekti visiškai naujų, dar niekad ir niekieno nepasiektų aukštumų.