Puslapis 12

Sugedo termostatas?

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 14:58
Paulius7775
Sveiki,
sakykit, kaip patikrinti ar veikia termostatas?
Labai lėtai šyla variklis, nuvažiavus ~5km mieste tik pradeda rodyklė atsiplėšt nuo apatinės padalos, ir vėjelis bent vos vos šiltas pasidaro. Toliau temperatūra kyla irgi labai vangiai...
Turiu įtarimų kad mirė termostatas, bet nenoriu iškarto pirkti naujo, nepatikrinęs ar tikrai nusprogo :)
Beje, kaip tai gali atsiliepti kuro sanaudoms? Žinau, kad išauga jos važinėjant šaltu varikliu, bet pas mane kažkas nenormalaus. Pavasarį, vasara būdavo 9l DUJŲ autostradoj, 11l mieste - buvau patenkintas, tikrai pigu lyginant su kitais. O dabar lapkritį (juk dar net minuso nebuvo), gruodį ~16,5l. Nu kažkas nenormalaus... :paranoid:

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 16:09
andriuza
Tik isemes manau gali ji patikrinti dabar.Jei jis neatsidarinetu tada gali patikrinti,nes jis uzdarytas ir vanduo mazu ratu eina,bet kaip jis neuzsidaro tai kaip ji patikrinti?Bent as tai neisivazduoju...nebent isemus ji :) o ausinimo skystis nemazeja?

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 16:15
Paulius7775
Taip, pastebėjau kad šiektiek mažėja. Bet labai nežymiai, kas 2 mėnesius dapilu kokią stiklinę gal :)
Tai galėtų būti kaipnors susiję?

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 17:49
pronckus
Susitvarkyk kad ausinimo skystis nedinginetu. Jei termostatas liko atsidares tai pamatysi kai isimsi. Nenorek kad variklis uzkaistu per 5 minutes, nes tai neimanoma net vasara. Variklis ekonomiskai pradeda dirbt tik pilnai susiles, jei vazineji trumpais atsumais tai ir turi daug valgyt. Beto kuro sanaudas ytakoja dar daug priezasciu.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 18:06
Paulius7775
Kur ieškoti to aušinimo skysčio nutekėjimo? :?
Balos lyg ir nelieka, mašinai nuvažiavus, nu bet kaip minėjau jo labai minimaliai ir mažėja, todėl nemanau, kad jis gali turėti įtakos variklio (ne)šilimui.
Na o per 5 min. variklis tikrai gali sušilti, nekalbu kad pasieks jis 95C, bet bent jau rodykle kilt tai tikrai PRADĖS. Turiu omeny, taip būdavo, kol čia kažkas nenutiko :)

Na ok, mėginsiu išimt termostatą, žiūrėt ar neužstrigęs atidarytoj padėty.
Tik kad šalta dabar labai ant lauko krapštytis... :D

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 18:26
rimvaldas
elementariausias termostato tikrinimo būdas : idedi į bliūdelį su vandeniu, užvirini ir matai ar atsidarė ar ne, dažnai net matosi kaip atsidarinėja temperatūrai kylant :)

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 19:19
andriuza
Tai gal tu varikli jau perkaitines?

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 19:34
Paulius7775
andriuza rašė:Tai gal tu varikli jau perkaitines?

Nu nemanau, daugiau 3000rpm nevažinėju:)
Dėl ko čia tau toks klausimas iškilo? Kokie yra variklio perkaitinimo požymiai?

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 19:35
Paulius7775
rimvaldas rašė:elementariausias termostato tikrinimo būdas : idedi į bliūdelį su vandeniu, užvirini ir matai ar atsidarė ar ne, dažnai net matosi kaip atsidarinėja temperatūrai kylant :)


O, gera idėja, taip ir padarysiu! :)
Genealu tai, kas elementaru...

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 19:48
pronckus
Antifrizas turi tokia savybe kai salta jis prasiskverbia kur randa laisvesne vieta. pavazineji kad variklis butu susiles ir varai i garaza, atsidarai kapota, pasiemi perenoske ir ziuri, jei nesimato is virsaus lendi i duobe. Kur dregna arba spalvotos nuosedos like ieskok kur ta deme prasideda ten ir rasi beda. Tai jei per 5 minutes kilt pradedavo tai turejai gaza numynes iki dugno laikyt, na nesvarbu. Jei nesyla tai termostatas visa laika atsidares tai jo virt nebereikia, sriuba nesigaus, kad jis atsidares ir taip matysi, pakeisk ji ir turetu baigtis bedos.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 19:50
rimvaldas
beja nusipirkęs naują termostatą irgi taip gali padaryt, atsarga gėdos nedaro :)

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 19:53
pronckus
Virt termostata nerekomenduotina, garantinis tikrai negalios. Geriau pirkt toki koks priklauso. Kad ir brangesni.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 19:56
rimvaldas
kdl nerekomenduotina ? kas jam nutiks ? ir kalbu tik apie patikros būdą.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 20:07
Paulius7775
pronckus rašė:Antifrizas turi tokia savybe kai salta jis prasiskverbia kur randa laisvesne vieta. pavazineji kad variklis butu susiles ir varai i garaza, atsidarai kapota, pasiemi perenoske ir ziuri, jei nesimato is virsaus lendi i duobe. Kur dregna arba spalvotos nuosedos like ieskok kur ta deme prasideda ten ir rasi beda. Tai jei per 5 minutes kilt pradedavo tai turejai gaza numynes iki dugno laikyt, na nesvarbu. Jei nesyla tai termostatas visa laika atsidares tai jo virt nebereikia, sriuba nesigaus, kad jis atsidares ir taip matysi, pakeisk ji ir turetu baigtis bedos.


Va čia ir yra mano didžioji bėda, kad gyvenu daugiabuty ir garažo neturiu :\ Juolab duobės. Viskas daroma ant lauko, o dabar, dar ir šalančiom rankom :D Nu bet nieko, su tuo termostatu ilgai neturėčiau užtrukt.
Dėkui visiems už pasisakymus! Ryt-poryt parašysiu kaip sekės.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 20:10
pronckus
Krizes metu sriuba galima ir is kitokiu produktu virt, termostato nebus skani.
Ant visu termostatu buna uzrasyta temp. kada pradeda atsidarinet ir kada pilnai atsidaro. taigi su termometru gali sekt ta procesa. O virtas paskui gali pradet kvailiot. Cia is patirties skyrelio.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 20:39
rimvaldas
ir kokio velnio jis pradės kvailiot ? koks skirtumas jei jis atsidarys bliūdelyje su vandeniu ar būdamas variklio bloke kurio aušinimo sistemoje vanduo ?

P.S. yra dar tox reiškinys kaip gamybinis brokas, nors gamykloje visi termostatai yra patikrinami pasitaiko kad ir į prekybą iškeliauja vienas kitas neveikiantis termostatas.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 20:48
pronckus
Jei jau darysit sriuba tai zinokit kad uzvirt nereikia...

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 20:54
rimvaldas
ir kdl gi nereikia ? kas jam nutiks ?

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 21:00
pronckus
nes ausinimo sistemoje skystis neverda.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 21:08
rimvaldas
nu logiška :D nes 100 laipsnių nepasiekia sistemoj :D bet žinok kartais ir užverda ;)

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 21:41
pronckus
Buna bet tai jau nera sveika varikliui. Jei ausinimo sistema tvarkinga virt neturi teises.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 21:44
rimvaldas
nu :)

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 22:12
andriuza
rimvaldas rašė:nu logiška :D nes 100 laipsnių nepasiekia sistemoj :D bet žinok kartais ir užverda ;)

Ir tada vaziuoji galva slifuoti,nes ji kreiva lieka po keliu kartu arba vieno gero.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 22:23
pronckus
o virtas termostatas buna nepatikimas. Jis gali bet kada uzstrigti.

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 22:25
rimvaldas
nu jo, bet nuo 100 laipsniu dar nlb kas darosi (na čia kiekvienam automobiliui skirtingai)

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 22:48
pronckus
taip teisingai, bet kam rizikuot naujom detalem? pakaitini vandeni iki tokios temp. kai termostatas pradeda atsidarinet ir stebet ar atsidaro pilnai, o toliau jo virt nematau reikalo, nebent is jo darysi sriuba

StandartinėParašytas: Tre, 2010-Sau-06 23:00
rimvaldas
kokia čia rizika ? termostatas yra pritaikytas karščiui, atlaiko daugiau nei parašyta ant dėžutės.

StandartinėParašytas: Ket, 2010-Sau-07 01:24
Ignatio
Baikit tuščias diskusijas. Aušinimo skystis, intensyviai "varant", ir virš 100 laipsnių šokteli, tad tam termostatui nieko nenutiks, kad ir iki užvirimo pakaitins. Vandens virimo temperatūra tiesiogiai priklauso nuo atmosferos slėgio ir irgi nėra lygiai 100 laipsnių, vieną dieną daugiau, kitą mažiau. Aušinimo sistemoje virimo temperatūra tiesiogiai priklauso nuo slėgio sistemoje, kuris kylant skysčio temperatūrai didėja, todėl virimo temperatūra esant tvarkingai aušinimo sistemai nusikelia kažkur link 120 laipsnių.

StandartinėParašytas: Ket, 2010-Sau-07 09:12
Veteranas
Praeitą žiemą ir aš pakeičiau termostatą.Požymiai buvo tokie,kad neįšildavo iki reikiamos temperatūros variklis ir būdavo šalta salone.Buvau išėmęs bet jokių gedimo požymių nepastebėjau,termostatas užsidaręs įdėjus į vandenį ir pakaitinus atsidaro,bet matyt per anksti ar per daug atsidarydavo.Pakeičiau naują ir viskas susitvarkė.Šis pakeistas termostatas buvo išlaikęs apie 3 metus,rimtos firmos. Prieš tai buvo priešingas gedimas,kaito buvo neįmanoma važiuoti. Dėl antifryzo mažėjimo gali sunktis pro pečiuką,pkėlus kilimėlį būna drėgna,gali ir pro galvutės tarpinę leisti ,na žodžiu čia reikia stebėti gal kur nors pasimatys ar pasijaus nutekėjimas.

StandartinėParašytas: Ket, 2010-Sau-07 11:49
rimvaldas
Ignatio rašė:Baikit tuščias diskusijas. Aušinimo skystis, intensyviai "varant", ir virš 100 laipsnių šokteli, tad tam termostatui nieko nenutiks, kad ir iki užvirimo pakaitins. Vandens virimo temperatūra tiesiogiai priklauso nuo atmosferos slėgio ir irgi nėra lygiai 100 laipsnių, vieną dieną daugiau, kitą mažiau. Aušinimo sistemoje virimo temperatūra tiesiogiai priklauso nuo slėgio sistemoje, kuris kylant skysčio temperatūrai didėja, todėl virimo temperatūra esant tvarkingai aušinimo sistemai nusikelia kažkur link 120 laipsnių.


tikrai taip Ignatio :) tikrai nervina tokie post'ai kai žmogus sako nežinodamas